Jak usnout do 60 sekund

VIDEO

Jak usnout do 60 sekund Máte večer co večer problém usnout? Měli byste zkusit metodu, která se nazývá dýchací technika 4-7-8. Tato dýchací technika slibuje, že usnete za 60 sekund. Zní to dobře, ne? Dýchací technika vychází z toho, že dýcháte podle schématu 4, 7, 8. Je velmi zajímavé, že se takto plíce lépe naplní kyslíkem a zároveň se zklidní mysl. Někteří lidé mají problém usnout. Můžeme to připsat nevhodné večeři, příliš mnoho obrazovkám a světlu kolem postele a samozřejmě stresu. Je neuvěřitelně složité za takových podmínek vypnout mozek a dát mu na noc přestávku. Co to tedy je, metoda 4, 7, 8, nebo jinak řečeno, dýchací technika 4-7-8? Tuto metodu vytvořil lékař (Andrew Weil), který se zabýval meditací, dýcháním a možností neutralizovat stres. Je to velmi jednoduché. Postup je následující. Nádech nosem (4 sekundy), zadržení dechu (7 sekund) a výdech ústy (8 sekund). Takto se sníží tep srdce a zároveň se v mozku uvolní chemikálie, které působí na člověka uklidňujícím dojmem. Pokud jste skeptický, vyzkoušejte to. Někteří lidé usnou už po třech opakováních, takže problém usnout je do minuty vyřešen. Tato dýchací technika není dobrá pouze při usínání. V okamžiku, kdy člověk začne pociťovat stres, z endokrinního systému se začíná vylučovat adrenalin. Tím se zvýší tep srdce a člověk se začne cítit nervózně a nepříjemně. Tento stav ho nutí dýchat rychle a povrchně. Pokud ale použijete tuto metodu dýchání, neutralizujete přirozený vliv adrenalinu na vaše tělo, takže ho vlastně donutíte zpomalit srdeční tep. Zpočátku se můžete cítit trochu nesví. Po chvíli ale zaznamenáte, jak se srdeční tep zpomaluje a vaše mysl pročišťuje. Tak proč to nezkusit hned dnes večer? ještě si řekneme, nějakých 10 tipů kdyby na vás tahle metoda nefungovala 1. Dýchejte levou nosní dírkou Může se to zdát divné, ale tento jogínský trik zklidňuje mysl a snižuje krevní tlak. Lehněte si na levý bok a stlačte pravou nosní dírku, abyste dýchali jen tou levou. Tato metoda je ideální, když nemůžete spát kvůli horku nebo máte návaly horka způsobenými menopauzou. 2. Uvolněte svaly a relaxujte „Ležte na zádech a zhluboka dýchejte nosem. Poté pomalu od palců přes stehna, břicho, hruď a ruce až po hlavu postupně zatínejte svaly a následně je uvolňujte,“ říká expert na úzkosti Charles Linden. Proces poté opakujte opačně, tedy od hlavy k prstům u nohou. 3. Snažte se zůstat vzhůru! Lékaři to nazývají spánkovým paradoxem – pokuste se zůstat vzhůru! Namlouvejte si, že jednoduše nebudete spát. Vaše mysl začne protestovat! Mozek neumí takovéto signály dobře zpracovat, vykládá si je totiž jako povel k tomu jít spát. 4. Zrekapitulujte si den Vzpomeňte si na vše, co jste v daný den dělali – od rána do večera. Co jste prožili? S kým jste mluvili? Co jste slyšeli? Rekapitulace dne pomáhá vaší mysli zbavit se starostí a díky tomu lépe usnete. 5. Koulejte očima Zavřete oči a třikrát pomalu protáčejte oči směrem nahoru. Podle fyzioterapeutky Sammy Margo tato aktivita simuluje to, co se s našima očima běžně děje během spánku. Protáčení očí tak může fungovat jako spouštěč tzv. spacího hormonu. 6. Meditace představivostí Představte si nějaké místo, kde se cítíte příjemně a bezpečně. Aby tato metoda fungovala, musíte zapojit alespoň tři smysly. Představte si tedy například vůni květin, které se na vašem klidném místě vyskytují, pomyslně vnímejte trávu pod nohama a poslouchejte zvuky z okolí. Spánek by se měl dostavit brzy. 7. Jogínské óm Zkuste i tradiční jogínskou meditaci. Sedněte si do příjemné polohy, ideálně tureckého sedu, zavřete oči, uvolněte se, zhluboka dýchejte nosem a vydejte ze sebe dlouhé „óm“. Proces šestkrát opakujte, zaměřujte se přitom na vibrace, které rezonují ve vašem hrudníku. Až meditaci dokončíte, řekněte si, že jste připraveni jít spát a velice pomalu se odeberte do své postele.

Jak usnout do 60 sekund